Friday, July 10, 2009

OST Filem & Drama Kegemaran

Daripada Filem Ketika Cinta Bertasbih







Lagu ini adalah OST bagi filem Ketika Cinta Bertasbih iaitu filem kedua bagi penulis novel Habiburrahman el shirazy selepas Ayat-ayat cinta. Dikhabarkan Filem ini memecah pungutan tertinggi dalam sejarah perfileman Indonesia.

Ketika Cinta Bertasbih By Melly Goeslow [Downdload]
Menanti cinta by Kris Dayanti [Download]
Tuhan Berikan Aku Cinta - Ayushita [Download]
Ya Habibi By Melly Goeslow [Downdload]



Novel Ketika Cinta Bertasbih Episod 1 [Download]
Novel Ketika Cinta Bertasbih Episod 2 [Download]


Daripada Filem Perempuan Berkalung Sorban







Perempuan Berkalung Sorban ini adalah salah sebuah filem islamik daripada negara seberang yang mengisahkan percintaan seorang wanita yang taat kepada perinta agama. kisah ini amat menyentuh perasaan dan boleh dianggap sebuah filem dan garapan yang baik. diterajui oleh Revalina S.Temat atau dikenali dengan nama paling popularnya iaitu Bawang Putih.



Nur Kasih (Drama Tv3)



Sebuah drama yang ditunggu-tunggu oleh semua arahan oleh Kabir bahtiar. Kehidupan seorang gadis apabila dikahwini tetapi mengalami kehancuran dipertengahan jalan. Sebuah drama yang akan memberikan seribu keinsafan. Garapan dan arahan yang baik membolehkan Drama berbentuk Islamik ini setaraf dengan Drama Islamik daripada indonesia. Saksikan Cerita selanjutnya di Tv3 Setiap hari Isnin. Ini adalah Lagu tema bagi drama Nur kasih nyanyian Yassin.

Yassin - Nur Kasih [download]

4 comments:

  1. ost ketika cinta bertasbih selain dua lagu tersebut ada dua lagi loh yaitu : tuhan berikan aku cinta - ayushita dan ya habibi - melly goeslow...film ketika cinta bertasbih merupakan film islamic romantic yang mendidik, ditayangkan pertama kali tanggal 11 juli 2009 (serentak diseluruh indonesia dan juga ditayangkan ke 8 negara)hari pertama penayangan mendapat penonton terbanyak dalam sejarah perfilman indonesia..its nice film wajib ditonton oleh kaula muda-mudi ........

    ReplyDelete
  2. film perempuan berkalung sorban film yang cantik dan indah..namun film ini menuai kritik dari sebagian kalangan..

    ReplyDelete
  3. http://www.video4viet.com/music.html?act=play&id=1cbf606b9a708fe949eadb1660ec7b97 ( lagu lagu korea )

    ReplyDelete